Komplex och annat skit

En sak jag är bra på är att ignorera problemen och stöta bort dom tills dom inte längre finns kvar i mina tankar, endast i hjärtat långt där inne. När det sedan kommer en mindre sak som inte är värd att bry sig om (egentligen) så bryter jag ihop totalt. Jag är trött och sjuk just nu. Men det ska inte ändra på något, inatt ska jag stanna uppe tills solen går upp igen och jag ska tänka på vad jag vill och inte vill, jag ska dra fram alla skitsaker, stora som små, och tänka igenom dom. Jag ska släppa ut allt jag bär på och lätta på mitt hjärta, jag ska kolla på världens läskigaste skräckfilm helt själv, jag ska gråta tills jag inte får luft och sova i någon timme därefter. Jag ska göra allt tvärtemot vad jag egentligen vill och kan. och Imorgon bitti ska jag vakna upp med ett leende på läpparna och tänka, säga och faktiskt tycka, att jag mår bra.
.
Jag ska börja trivas med mig själv, jag ska skita i allt skitsnack som alla snackar. Sluta bry mig om viskningar och skratt. Jag är jag och jag är född så här. Jag kommer bli 18 år och jag vet redan vad jag vill göra då. Inte för någon annan, bara för mig själv. Folk runtomkring mig skiter jag fullständigt i när det handlar om mig själv men jag börjar suga åt mig mer och mer av andras kommentarer och blickar. Men jag är nöjd med mig själv, eller..egentligen är jag ju det. Och så ska det bli igen.
Jag hade kunnat vika ut mig totalt här i bloggen för att JAG är nöjd MED MIG SJÄLV men tyvärr så är det många olika som har förstört mitt självförtroende så det är nog bara det som hade saknats isåfall. Men varför har vi så jävla höga krav på oss själva och så mycket komplex?? Dubbelmoral på mig nu för jag är inte den som håller käft om det kommer någon stort som ett berg förbi mig. Klart man kastar en kommentar. Jag är livrädd för att mina lår ska gå ihopa, att min mage ska hänga, att få bristningar osv osv..! Men that's just me. Det är så jag är, ingen annan ska lida för det och svälta sig själv för att den ser ut som en och en annan tycker att DEN inte vill se ut som.. komplicerat men som vanligt är det skönt att bara skriva av sig. För min skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0